Rodzaje stoisk targowych – jak dobrze zaprezentować się na evencie?

Udział w targach to inwestycja, która może zwrócić się z nawiązką, jeśli stworzysz odpowiednią strategię działania, a budowa stoiska targowego stanie się Twoim priorytetem. Spójna koncepcja reklamowa i przeszkolona kadra handlowców potrafią przełożyć się na konkretne negocjacje i wieloletnie współprace z nowymi kontrahentami. Sprawdź, jakie są rodzaje stoisk targowych, kiedy warto wybrać modułowe stoiska targowe, co wyróżnia indywidualne projekty i montaż stoisk targowych.

Zaprezentuj się dobrze na targach, kładąc nacisk na spójną koncepcję promocyjną oraz dopracowaną w szczegółach strategię sprzedażową. Prowadzenie rozmów handlowych powierz przeszkolonym pracownikom, a projektowanie i montaż stoisk targowych doświadczonej firmie. Producent stoisk targowych może zaproponować Ci wiele różnych opcji. Od wynajmu gotowej zabudowy targowej i mebli eventowych, przez systemy modułowe, składające się z elementów, pasujących do siebie idealnie, jak klocki, z których powstają unikalne stoiska targowe, aż po indywidualne projekty, wizualizacje i realizacje, zgodnie z autorską wizją i tożsamością marki. Budowa stoiska targowego od zera wiąże się z ogromem pracy, przede wszystkim projektowej, co jednak przynosi spektakularne efekty.

Co to jest stoisko targowe i jakie ma zadanie?

Zacznijmy od początku – czym jest stoisko targowe i jakie może pełnić funkcje? Profesjonalne stoisko targowe (handlowe, wystawowe) to precyzyjnie zaprojektowana przestrzeń, wydzielona z hali targowej lub innego miejsca, gdzie odbywają się targi, na podstawie opłaconej rezerwacji i umowy cywilnoprawnej, zawartej z organizatorem wydarzenia. Podstawowym zadaniem stoiska targowego jest zaprezentowanie oferty firmy, biorącej udział w evencie, w tym m.in.: ekspozycja dostępnych produktów, prototypów i usług na żywo oraz przedstawienie wyników prowadzonych badań. O sukcesie stoiska targowego mogą przesądzić takie czynniki, jak: wielkość i usytuowanie względem konkurencyjnych stanowisk, rodzaj stoiska, design oraz zapewnienie dodatkowych atrakcji, zwłaszcza zgodnych z panującymi na rynku trendami.

Rodzaje stoisk targowych – lokalizacja ma znaczenie

Stoiska targowe możemy podzielić ze względu na wielkość, typ konstrukcji i model aranżacji, uwzględniając zaplecze techniczne, strefy funkcjonalne oraz walory estetyczne ekspozycji, ale najważniejszy podział wiąże się z lokalizacją. Planując udział w targach, weź pod uwagę, że masz do dyspozycji następujące rodzaje stoisk targowych:

  • rzędowe (szeregowe) – najczęściej spotykany i najtańszy rodzaj stoiska targowego, zabudowa z trzech stron sprawia, że uczestnicy targów mają dostęp do ekspozycji tylko od frontu, co przy znacznym natężeniu ruchu może wiązać się z pewnymi ograniczeniami w dotarciu do każdego zainteresowanego,
  • narożne – stoisko zabudowane dwoma ściankami, otwarte na zwiedzających z dwóch stron, co otwiera nowe możliwości aranżacyjne i ekspozycyjne, liczba tego typu stoisk na targach jest ograniczona, co przekłada się na wyższą cenę oraz konieczność wcześniejszej rezerwacji,
  • czołowe – otwarta z trzech stron przestrzeń ekspozycyjna, która sprzyja efektowym aranżacjom, wyzwaniem może okazać się usytuowanie regałów i gablot ekspozycyjnych, plusem jest natomiast możliwość zaprojektowania stref funkcjonalnych, zgodnie z autorską koncepcją,
  • wyspowe – typ stoiska targowego, które stanowi oazę pomiędzy alejkami, zarezerwowaną na promocję danej marki, prezentację oferty oraz flagowych produktów, z reguły jest odsłonięte z każdej strony, wystawca może jednak podjąć decyzję o stworzeniu zabudowy częściowo otwartej lub zamkniętej, tworząc wewnątrz kameralną przestrzeń, np. zorientowaną na prowadzenie rozmów handlowych,
  • przejściowe – stoisko targowe, które powstaje poprzez połączenie ustawionych naprzeciwko siebie stanowisk za pomocą zabudowy sufitowej, spotykane na eventach nieco rzadziej.

Na czym polega budowa stoiska targowego?

Dobry projekt i wizualizacja stoiska targowego, przygotowane z wyprzedzeniem przez doświadczoną firmę wystawienniczą, pomogą Ci podjąć decyzję, jaki rodzaj stoiska i zabudowy wybrać, aby osiągnąć założone cele i uzyskać satysfakcjonujące efekty. Każda konfiguracja ma swoje wady i zalety, sztuka polega zaś na tym, aby wycisnąć z udziału w targach maksimum korzyści przy możliwie najniższych kosztach. Jeśli szukasz optymalnego rozwiązania, zdaj się na to, co oferuje producent stoisk targowych. Modułowe stoiska targowe do wynajęcia pozwalają tworzyć unikalne aranżacje, zgodne z wartościami i DNA marki. Jeśli chcesz pójść o krok dalej, możesz zainwestować więcej środków w niepowtarzalne, stworzone od podstaw, według autorskiej koncepcji stoisko targowe, z zastosowaniem wyjątkowych, ekologicznych materiałów. Decyzja należy do Ciebie. Pamiętaj, że w budżecie musisz uwzględnić również wynajem mebli eventowych, montaż zabudowy targowej, wynajem nagłośnienia i oświetlenia. Budowa stoiska targowego, które przyciągnie wzrok uczestników, zachęci potencjalnych klientów do rozmowy i przełoży się na długofalową współpracę z nowymi kontrahentami to nie lada wyzwanie. Na szczęście jest sporo doświadczonych firm, które specjalizują się w projektowaniu wyjątkowych, eventowych doświadczeń.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *