Czy niedojrzałe awokado jest trujące?

Niewiele rzeczy w życiu może pobić smak dojrzałego i kremowego awokado, ale często określenie, czy awokado jest dojrzałe, czy nie, może okazać się o wiele trudniejsze, niż się spodziewaliśmy. Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się nad tym, czy jedzenie niedojrzałego awokado jest zdrowe? Przeprowadziliśmy badania, abyś nie musiał tego robić.

Nie jest tajemnicą, że awokado może być jednym z najbardziej lubianych owoców przez Polaków, ponieważ jest to jeden z 40 ulubionych owoców w całym kraju i szybko stał się absolutną podstawą w większości diet w całym kraju, ponieważ konsumpcja potroiła się od 2015 roku warto pochylić się nad tym cudownym warzywem.

Dobrze jest zjeść niedojrzałe awokado

Ale czy niedojrzałe awokado są rzeczywiście toksyczne dla ludzi? Według większości dietetyków nie są. Nie jesteśmy pewni, jak ta pogłoska dokładnie się zaczęła, ale podczas gdy zdrowi ludzie mogą jeść niedojrzałe awokado,

Inaczej jest w przypadku karmienia koni, ptaków i zwierząt domowych, ponieważ pochodna kwasu tłuszczowego znaleziona w awokado zwana „persin” może powodować choroby lub śmierć u ptaków i ssaków domowych.

Na szczęście dla naszych podniebień i kieszeni, możemy być spokojni wiedząc, że następnym razem, gdy wciśniesz plasterek niedojrzałego awokado, będziesz mógł go bezpiecznie zjeść, ale być może powinieneś jeszcze raz zastanowić się nad jego smakiem.

Następnym razem, gdy będziesz kupował awokado, ściśnij je delikatnie w dłoni, aby sprawdzić jego dojrzałość. Dojrzałe awokado powinno poddać się delikatnemu naciskowi w celu stwierdzenia czy jest dojrzałe.

awokado

Co się dzieje, gdy jesz awokado każdego dnia

Awokado jest obecnie bardzo modne. Grzanki z awokado są w menu brunchu w większości restauracji, a olej z awokado jest regularnie postrzegany, nie tylko jako część pielęgnacji skóry, ale także jako zdrowy olej, który zastępuje mniej odżywcze oleje w produktach takich jak majonez czy popularny zwłaszcza w Polsce olej rzepakowy.

W 2020 roku sprzedaż awokado w kraju przekroczyła 4 miliony złotych , co stanowiło wzrost o 9% procent w stosunku do roku poprzedniego. Jeśli Polacy kiedykolwiek zaczną pić koktajle z awokado i smoothies, jak są popularne w Azji Południowo-Wschodniej, liczba spożywanych owoców naprawdę pójdzie jeszcze bardziej do góry.

Jednym z powodów, dla których awokado stało się tak popularne, jest to, jak dobre jest dla ciebie. Termin „superfood” jest obecnie często używany i nie jest tak, że istnieje jakakolwiek komisja określająca, które produkty spożywcze należą do tej listy, ale z pewnością awokado ma duże szanse na zdobycie tego tytułu.

Dojrzałe awokado

Banany są zazwyczaj owocem polecanym sportowcom doświadczającym nieprzyjemności związanych ze skurczem. Skurcze to bolesne skurcze mięśni, które czasami pojawiają się znikąd, ale najczęściej występują podczas uprawiania sportu. Pewien stopień skurczu jest ważny dla funkcjonowania mięśni, ale odpowiedni poziom potasu może również pomóc mięśniom się zrelaksować, sygnalizując mózgowi, kiedy nadszedł czas, aby zakończyć skurcze.

Wynika z tego, że sportowcy powinni jeść pożywienie bogate w potas, aby pomóc w skurczach, ponieważ awokado zawiera więcej potasu niż banany. Podczas gdy 100-gramowa porcja banana zawiera 10 procent zalecanego dziennego spożycia potasu, ta sama ilość awokado zawiera 14 procent zalecanego dziennego spożycia.

Potas zawarty w awokado pomaga również zmniejszyć ryzyko udaru mózgu, ataku serca i niewydolności nerek. Jest on również niezbędny do zapewnienia stabilnego bicia serca. Wiele osób cierpi na niedobór potasu, ale regularne spożywanie awokado może pomóc w osiągnięciu zalecanego dziennego spożycia.

awokado właściwości

Będziesz miał mnóstwo zdrowych kwasów tłuszczowych!

Jeśli myślałeś, że termin „jednonienasycone kwasy tłuszczowe” nie brzmi szczególnie zdrowo, byłbyś w błędzie. Jednonienasycone kwasy tłuszczowe znajdują się w orzechach i oliwie z oliwek, i są kluczowym składnikiem w diecie śródziemnomorskiej, powszechnie uważa się, że jest jednym z najzdrowszych diet człowiek może przestrzegać.

Najbardziej widocznym jednonienasyconym kwasem tłuszczowym w awokado jest kwas oleinowy, który jest również głównym składnikiem oliwy z oliwek. Ten związek pomaga w obniżeniu ilości cholesterolu we krwi i może zapobiegać chorobom serca. Około 70 procent tłuszczu w oleju z awokado to kwas oleinowy.

Biorąc pod uwagę fakt, że awokado dostaje blisko 80% procent swoich kalorii z tłuszczu (tak się składa, że jest to jeden z najbardziej tłustych owoców lub warzyw na naszej planecie), to dobra rzecz dla miłośników awokado, że te tłuszcze są zdrowe.

Dzięki awokado Twoje kości będą zdrowe i silne

Oczywiste jest, że niektóre składniki odżywcze uważane są za ważniejsze od innych. Jednym z najbardziej ignorowanych witamin jest witamina K. Być może dlatego, że przychodzi tak późno w alfabecie, że jest powszechnie zapomniane, ale witamina K, znalezione w jajach i zielonych warzywach liściastych jest niezwykle istotnym aspektem zdrowia kości.

Zdrowe spożycie witaminy K pomoże w zwiększeniu gęstości kości i zmniejsza ryzyko złamań kości. Podczas gdy prawdą jest, że wapń i witamina D są niezbędne, jeśli chodzi o zdrowie kości i zapobieganie chorobom takim jak osteoporoza. Witamina K zawarta w awokado zwiększa tempo, w którym organizm wchłania wapń i zmniejsza ilość, którą organizm wydala podczas oddawania moczu. Zjedzenie całego awokado zapewni Ci połowę zalecanej dziennej dawki witaminy K.

Przy rosnącej popularności awokado, może ci się wydawać, że wiesz o nich bardzo dużo, ale prawdopodobnie jest jeszcze wiele rzeczy, których nie wiesz o awokado, a powinieneś. Od wpływu na środowisko do wpływu na człowieka, wpływu na zdrowie i wiele więcej, awokado to coś więcej niż tylko owoc. Jeśli kochasz awokado lub przynajmniej potrafisz docenić je dodane do kanapki, puree do dipu lub zmiksowane w smoothie jest wiele więcej rzeczy których musisz się o nim dowiedzieć.

awokado kcal

Powodują nielegalne wylesianie

Zapotrzebowanie na awokado cały czas rośnie. Popyt jest tak duży, że rolnicy robią wszystko, aby wyhodować więcej awokado, aby zaspokoić podaż. W rezultacie niektóre z meksykańskich lasów sosnowych są nielegalnie wycinane, aby zrobić miejsce dla drzew awokado. Gaje awokado wymagają znacznie więcej wody niż lasy sosnowe, które były tam wcześniej, co oznacza, że zasoby wodne są przeznaczone na awokado zamiast na inne uprawy, lasy i zbiorniki wodne. Co więcej, w miejscach, gdzie rolnicy nie wycięli całkowicie lasów sosnowych, w wielu przypadkach zasadzili pod nimi drzewa awokado, które są trudniejsze do wykrycia przez władze.

Owoce awokado potrzebują roku, aby urosnąć

Zjedzenie jednego zajmuje tylko kilka minut, ale awokado potrzebuje strasznie dużo czasu, aby urosnąć, zanim pojawi się na półkach sklepów spożywczych lub na talerzu w restauracji. Wierzcie lub nie, ale awokado potrzebuje całego roku, aby w pełni dojrzeć, zanim będzie gotowy do zebrania i dostarczenia do pobliskiego sklepu spożywczego. Kto wiedział?

pasta z awokado

Kartele zamieszane w nielegalne uprawy awokado!

Poza wpływem na środowisko, twoje awokado może mieć również wpływ na przestępczość. Według mediów, meksykański kartel narkotykowy przejął duże połacie przemysłu awokado w tym kraju. Podczas gdy rodziny uprawiały awokado – i radziły sobie całkiem nieźle – gang odciął się od tej części przemysłu, pozostawiając rodziny w trudnej sytuacji. Unikanie wszystkich awokado z Meksyku może jednak zaszkodzić rodzinnym plantatorom, którzy już i tak borykają się z problemami, co sprawia, że Twoja decyzja jest trudna.

Masz wysoki cholesterol? Jedz więcej awokado

Choć może wydawać się sprzeczne z intuicją, aby zwiększyć spożycie tłuszczu, jeśli masz wysoki poziom cholesterolu, jedzenie większej ilości awokado może być rzeczywiście z korzyścią dla Ciebie. Według kilku artykułów naukowych ludzie, którzy jedli awokado każdego dnia, byli w stanie obniżyć swój „zły” cholesterol – cholesterol LDL – o około 13,5 mg/dl. Nieźle, jak na zmianę diety, która jest tak prosta, jak włączenie większej ilości awokado do swojego dnia.

Awokado to owoc, a nie warzywo

Może na to nie wyglądać, ale awokado jest technicznie rzecz biorąc jednonasienną jagodą, co czyni je owocem, a nie warzywem. Dodatkowo, według Livestrong, jest to jeden z niewielu owoców, który ma dużą ilość białka, które (wraz z całym tym zdrowym tłuszczem) może sprawić, że będziesz czuć się pełniejszy i bardziej zadowolony dłużej, co oznacza, że będziesz syty przez długi czas.

Małżeństwa kupują więcej awokado niż osoby samotne

Podczas gdy Polacy ogólnie jedzą o wiele więcej awokado niż kiedyś, mogą istnieć pewne wzorce i ogólniki dotyczące nawyków żywieniowych związanych z awokado, które można rozróżnić na podstawie okoliczności życiowych. Według badań przeprowadzonych nad Awokado, pary małżeńskie dokonują około 70 procent wszystkich zakupów awokado. Opierając się na tym, ile awokado ja, samotna dziewczyna, kupuję regularnie, nie jestem w stu procentach przekonana, że jest to prawda w każdym przypadku, ale dane nie kłamią.

Każda część owocu jest jadalna

Chociaż istnieją różne opinie na temat tego, czy rzeczywiście należy jeść i inne części awokado, według naukowców, badania wykazały, że istnieją korzyści zdrowotne, które można uzyskać ze wszystkich części awokado: miąższ i skórki. Można je również spożywać w postaci oleju. Olej z awokado ma wyższy punkt dymienia niż niektóre inne oleje do gotowania, co oznacza, że może być zdrowszym wyborem w zależności od tego, co i jak gotujesz.

Możesz zamienić część masła w wypiekach na awokado

Nie jest proponowane, aby w całości zamienić mało na rzecz awokado, według specjalistów około połowy ilości masła można zamienić dojrzałym awokado. Całe awokado sprawi, że Twoje wypieki będą zbyt płaskie, czego zdecydowanie nie chcesz, ale pół na pół obniża kalorie i nie wysusza wypieków.

Używaj awokado do pielęgnacji swojej cery!

Awokado nie są tylko do jedzenia, mogą one stanowić doskonałe dodatki do pielęgnacji urody i cery. Można ich używać do nawilżania skóry lub włosów, maseczka na twarz, która będzie łagodzić podrażnienia, naturalne antidotum na oparzenia słoneczne, a może najbardziej ekscytujące i zaskakujące wszystkich, przeciwstarzeniowy zabieg na twarz, która będzie wypełniać te drobne linie, zmarszczki i kurze łapki się. Jeśli kupiłaś ostatnio jakieś produkty kosmetyczne, prawdopodobnie wiesz, o ile bardziej przystępne cenowo byłoby awokado. Nie zaszkodzi spróbować.

awokado hass

Istnieje mnóstwo różnych odmian awokado

Chociaż prawdopodobnie regularnie kupować awokado Hass, gdy jesteś na dziale spożywczym, istnieją różne odmian awokado, których możesz nie znać. Według ogólnych danych, istnieje około 16 różnych odmian awokado, które rosną na świecie. Każda z nich ma różne okresy dojrzewania i swoje zastosowania, więc najlepiej wiedzieć, które awokado będzie najlepsze. W końcu im więcej awokado, tym zdrowiej.

Naprawdę łatwo jest stwierdzić, czy awokado jest dojrzałe

Możesz myśleć, że określenie dojrzałości awokado to trochę zgadywanka, ale w rzeczywistości jest to o wiele łatwiejsze niż myślisz. Według mojego własnego doświadczenia, jeśli chcesz mieć całkiem dobry wskaźnik tego, czy awokado jest dojrzałe czy nie, po prostu usuń małą pozostałość łodygi.

Jeśli jest brązowy pod spodem, to znaczy, że jest już po okresie dojrzałości. Jeśli jest kremowa, zielona jak awokado, to w środku powinna być idealna. Jeśli wygląda zbyt bladozielono, prawdopodobnie nie jest jeszcze dojrzałe, więc nie kroj go. Nigdy więcej nie wyrzucaj niepotrzebnie niedojrzałego lub przejrzałego awokado.

One thought on “Czy niedojrzałe awokado jest trujące?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

dwa × 3 =