Strona internetowa. Ile to kosztuje?

Każda firma musi mieć swoją stronę internetową. Jest ona nie tylko wizytówką przedsiębiorstwa, ale także magnesem przyciągającym klientów. Odpowiednio zaprojektowana i prowadzona witryna www, to szansa na większe zyski. Sprawdź ile kosztuje strona internetowa.

1. Ile kosztuje stworzenie strony internetowej?

2. Jak powstają strony internetowe?

3. Pozycjonowanie i zabiegi marketingowe

Ile kosztuje stworzenie strony internetowej?

Koszt strony internetowej zależy od wielu czynników. Na cenę wykonania twojej strony internetowej składa się jej typ, wielkość i poziom rozbudowania. Strona wizytówka firmy, ze stroną główną i kilkoma zakładkami będzie tańsza, niż profesjonalna strona internetowa zaprojektowana według indywidualnych preferencji klienta. Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj: www.akademiafirmy.pl.

Orientacyjny koszt strony internetowej dla oferty handlowej małej firmy, to około 4.5 tys. zł. Średnie przedsiębiorstwo, za bardziej skomplikowaną i rozbudowaną stronę zapłaci ok. 10 tys. Strona www dużego koncernu będzie jeszcze droższa. Oczywiście cena strony internetowej zależy też od tego, czy zrobi ją agencja interaktywna czy freelancer.

Jak powstają strony internetowe?

Tworzenie stron www to proces, składający się z kilku etapów. Najpierw powstają treści, czyli teksty i zdjęcia. Jeśli będzie to sklep internetowy, znajdą się tam fotki, opisy i ceny produktów. Potem powstaje projekt graficzny a na końcu następuje zakodowanie i wdrożenie strony. Czas wykonania strony internetowej to kilka tygodni. Dodatkowe narzędzia jak np. system rezerwacji online sprawia ze poziom skomplikowania strony rośnie. Najtańsze są tzw. landing page, obliczone na jednorazowe akcje.

Czym kierować się przy wyborze wykonawcy strony internetowej? Czy powinien wykonać je dla nas freelancer czy agencja interaktywna? Pierwsza opcja z pewnością jest tańsza, ale agencja zwykle oferuje szerszy zakres usług, np. późniejsze zarządzanie treściami czy pozycjonowanie strony. Nie warto kierować się wyłącznie ceną. Tanie strony internetowe, tworzone np. przez studentów informatyki mogą zawierać błędy, które potem trzeba będzie usuwać.  Każda firma ma swój cennik stron internetowych. Najlepiej kierować się renomą i doświadczeniem przedsiębiorstwa a także opiniami innych klientów.

Pozycjonowanie i zabiegi marketingowe

Utrzymanie strony internetowej to też wydatki. Zalicza się do nich obsługę treści, hosting i domenę i pozycjonowanie. Jeśli witryna jest bardzo rozbudowana, firma zamawiająca musi mieć świadomość konieczności przeprowadzenia szkoleń pracowników w jej obsłudze. Witryna powinna być przyjazna wyszukiwarce google, ważna jest także szybkość ładowania strony.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

trzy × trzy =